Tuesday 27 March 2012

Cute je..

Salam semua..
Just nk berkongsi peristiwa cute di tesco kajang time saya g shopping dgn abah tengah hari tadi.
Time 2 saya tengah menunggu order chocolate ice blended (for me) & bandung ice blended (for my mom & my dad) kat kiosk each a cup. Sedang menunggu order 2, dtg la sepasang husband n wife with cucunye yang cute.. Rase2nye umur cucu dia dalam lingkungan 2 tahun.. baby boy..

Then cucu mereka melompat2 keriangan sambil sebut "oreo.. sedap!!".. Si nenek ingat cucunya nk biskut oreo but atuknya bgtau "x.. dia nk air yg ade oreo ni.." tp neneknya tetap ckp "dia nk biskut oreo bukan nk air ni, awk g la masuk tesco balik beli biskut oreo.." atuknya ckp balik.. "x yah, dia nk air ni la.." akhirnya si nenek yg masuk tesco utk belikan biskut oreo..

Sementara menunggu nenek g beli biskut oreo, si cucu dh x sabar nk biskut oreonye.. then atuknya tanya saya "dik, air ni ade biskut oreo kan.." Saya ckp "ha'a, cik.. ade biskut oreo.. diorg blended sekali dgn ice.. So bile kite minum ade rase biskutnye.." sambil mengacah2 cucunye yg cute 2.. then atuknye ckp "2 la neneknya x fhm, ingat cucu dia nk biskut oreo.." atuknye ckp lg "Agaknye mak dia yg ajak minum air ni, atuk n neneknye mane la tau"..hehe.. akhirnye atuknye orderkan utk cucunye oreo choclate ice blanded..
Gitu la baby alaf baru kan.. kite dulu x reti nk mintak ni smua.. just ice cream malaysia je.. 10sen 1.. Gitulah peristiwa cute yg saya nk berkongsi dgn kawan2.. ;)





2 comments: